Berichten
Het “geomagnetische storm-seizoen” is over
/in Algemeen nieuws/door Poll van der Wouw PA3BYV
In juni en juli zijn er vaker DX-openingen op 6 meter via sporadische E. Deze voortplanting over lange afstanden komt voor tijdens stille geomagnetische omstandigheden. Deze 2 maanden staan bij Amerikaanse DX-ers op 6 meter dan ook bekend als de meest productieve tijd van het jaar. Dan zien ze namelijk DX tot wel 8.700 mijl of 14.000 km. Het geomagnetische storm-seizoen is nu over.
Contact
Correspondentieadres:
Postbus 1166
6801 BD ARNHEM
Wij staan ingeschreven in het verenigingen register van de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nr. 40532139.

VERON
Deze week in ‘Kort radioamateurnieuws’:

