Morse telegrafie “dood”?
Sommigen beweren dat morse telegrafie “dood” zou zijn, maar niets is minder waar!
Met Hemelvaart hebben we een demonstratie tafel neer gezet bij SKL, Stoomtrein Katwijk Leiden in Valkenburg. En zaterdag 30 mei stond er zo’n demonstratie tafel in Ouddorp tijdens de Nationale Bunkerdag waar een Duitse Funk Bunker na 81 jaar weer radiosignalen uitzond. Nu door de radiozendamateurs van de VERON afdeling A28 Leiden, die gevraagd werden om hier hun medewerking aan te verlenen.
In Valkenburg wisten ruim 50 kinderen onze morse tafel te vinden. En ze hebben daar hun naam geseind.
In Ouddorp waren het er bijna 80(!) die zeer geconcentreerd bezig waren om te kijken hoe het werkte.







Zeker nu de VERON (in Nederland) de beheerder is van het cultureel immaterieel erfgoed “


